Norges Massasjeforbund på Kvinnehelsekonferansen 2023

Norges Massasjeforbund har inngått et samarbeid med Kvinnehelsekonferansen som holdes 4.- 5 februar 2023. Dette er en tverrfaglig kvinnehelsekonferanse i Sandvika hvor årets tema er «Den gravide kvinnen». NMF er stolte av å få delta og bidra sammen med autoriserte behandlere som bl.a sykepleiere, naprapater, fysioterapeuter, kiropraktorer og osteopater for tverrfaglig utveksling og samarbeid.

Målgruppen for konferansen er behandlere så her finnes en unik mulighet for ny og variert lærdom for medlemmene våre!

Foredragsholdere er hentet fra ulike yrkesgrupper og høyt faglig nivå og nytteverdi vil bli presentert deltakerne. Mer om programmet finner du her: https://www.kongresspartner.no/no/kvinnehelsekonferansen-2023#program

Vi har hentet inn dyktige Sissel Thoen som foredragsholder. Hun har vært faglærer i massasjeterapi i 25 år, startet Norges Massasjeforbund, driver egen praksis og er aktiv som beredskapshjem ! Temaet hun bringer opp handler om berøring med spørsmålet; Hva kan vi som massasjeterapeuter bidra med gjennom berøring til den gravide?

Berøring brukes i forhold til det muskulære og som et terapeutisk verktøy.

Massasje har viktige og positive egenskaper i kraft av selve berøringen på muskelspenninger, nervesystemet. smertelindring, hormoner og det medmenneskelige i terapien. I tillegg er behandlingen medikamentfri.

Fokuset på balansen i dette og berøringen gjennom massasjeterapeutens arbeid, gir faggruppen vår en viktig særstilling.

Dora Thorhallsdottir, standupkomiker, foredragsholder og familieterapeut. har takket ja til å være konferansier under Kvinnehelsekonferansen!

Vi ser frem til lærerike, morsomme og inspirerende dager sammen i februar!

Web: Berit Skyttern