NMF i debatt for mva-fritak på Arendalsuka!

Momsfritak er målet. Hvordan kan vi oppnå å få det tilbake igjen? Norges Massasjeforbund vil fortsette å vise at massasjeterapi er god helsehjelp for folk. Vi tror det trengs mer kunnskap om komplementær behandling i de politiske partiene. Noen ganger må det informeres, argumenters, debatteres og vises i praksis for å påvirke beslutningstagere til å ta det riktige valget. Er ikke vårt utbredte tverrfaglige samarbeid med det offentlige helsevesenet et signal om at våre utøvere leverer helserelaterte tjenester?

En viktig arena for politisk kontakt er Arendalsuka, og heldigvis kan alle deltagere i år møtes fysisk. Under Arendalsuka  møter NMF aktører innenfor politikk, andre forbund, samfunns- og næringsliv for debatt og utforming av politikk. NMF har egen standplass, og vi ønsker velkommen for en prat samt massasjebehandling på standplass nr. 117.

Norges Massasjeforbund og SMB Norge arrangerer debatt onsdag 18 august kl.11.

Les mer om arrangementet her: https://www.facebook.com/events/1032555957284062/?ref=newsfeed

NMF, NNH og NHL utgjør et viktig supplement til det offentlige helsevesenet. Følgende spørsmål debatteres med inviterte politikere:

• Er det staten eller pasienten/brukeren av helserelaterte tjenester som bestemmer hva som er helsehjelp?
  • Er alternativ behandling/helserelaterte tjenester et helsepolitisk ansvar, og hvem tar ansvaret?
Web, tekst: Berit Skyttern