Mvafritaket – NMF jobber videre!

Medlemmer i Norges Massasjeforbund skal ha flere fordeler en ikke nødvendigvis får andre steder! Vi fortsetter det politiske arbeidet for å få tilbake momsfritaket som ble tatt fra alle våre hardtarbeidende Massører MNMF og Massasjeterapeuter MNMF midt i en pandemi! Vi snakker om folk som er gründere, som skaper sine egene arbeidsplasser og som svært ofte arbeider tverrfaglig til beste for alle. Utredningen som politikerne har vedtatt å gjennomføre, står fortsatt som et gjøremål for sittende regjering og vi ønsker å påvirke på en positiv måte for å snu denne viktige saken! Vi fortsetter denne jobben frem mot stortingsvalget 2025, og deltar bl.a på Arendalsuka årlig.

NMF er et landsdekkende forbund og har laget et politisk brev som kan brukes av alle medlemmene våre. Det handler om et skriv som hjelper våre medlemmer til å ta kontakt med lokalpolitikere over hele landet. NMF-medlemmer finner mer informasjon på intranettet / Min Side, og vi oppfordrer alle til å sende eller legge frem dette for  lokalpolitikere. Avtal et møte og ta en fornuftig prat om mva-saken over en god kopp kaffe.

Dette er et ærlig og ikke minst viktig arbeid for å få gjeninnført mvafritaket med hovedmål om at alle som benytter helsefremmende massasjeterapi fortsatt skal ha råd til å bruke det! Vi tenker på overarbeidet muskulatur fra hardt arbeid hos menigmann som trenger tilbudet for å holde seg i jobb og unngå sykemelding!  Vi ønsker fortsatt å kunne gi behandlinger til uføre, pensjonister, studenter, kronikere – og da skal de tross alt ha råd til det.

Det sier seg selv at en ekstra skatt på 25 % vanskeliggjør dette for folk flest!

Web, tekst: Berit Skyttern