Massører har åpnet for helserelatert behandling

Helsedirektoratet kom sent den 19.april med bransjestandarden for virksomheter med 1-1 behandling, og det er bekreftet at våre massører og massasjeterapeuter kan åpne som utøver av helserettet massasje(paragraf 16 g) dersom de ulike smittevernstiltakene overholdes.

Så snart alle tiltak og utstyr er på plass vil de ulike massørene åpne opp for timebestilling igjen .Vi gleder oss til å kunne hjelpe dere med muskel og leddsmerter igjen! Ta kontakt med din massør eller søk behandler her på toppen av nettsiden under “Finn massør”

Klassiske massører organisert i Norges Massasjeforbund kan gi deg en trygg og god behandling.

Helsedirektoratet har også laget følgende råd til virksomheten for å sikre smittevernfaglig forsvarlig behandling – les her:

Disse tiltakene er ekstra viktige:
– Daglig vasking av lokalene
– Klienter må ha tilgang til vask av hender
– Kontaktflater som berøres ofte, må vaskes oftere enn 1 g/daglig
– Utstyrsdesinfeksjon og antibac

NB! Munnbind må finnes på klinikken!

I tillegg følger hygieneveileder og smittevernråd for medlemmer i Norges Massasjeforbund. Disse erstatter på ingen måte Bransjestandarden fra Helsedirektoratet, men er ment som et mer konkretisert støttedokument – les her:

Våre massører åpner snart for helserelatert behandling